Menu
Nawigacja
Wyszukiwarka
Menu
Treść strony
Konfiguracja programu: Microsoft Outlook Express
W celu skonfigurowania skrzynki e-mail prosimy postępować krok po kroku zgodnie z poniżej zamieszczonymi zdjęciami:
Problemy z konfiguracją programu
Najczęściej spotykanym problemem występującym podczas użytkowania programu Microsoft Outlook Express jest nagły brak możliwości odbioru/wysyłki poczty email, pomimo uprzednio prawidłowo dokonanej konfiguracji obsługi konta e-mail (prościej: konto "wczoraj" działało, żadne ustawienia nie zostały zmienione, teraz obsługa konta nie działa).
Przy próbie wysłania lub odebrania poczty e-mail może pojawić się jeden z następujących komunikatów o błędach:
W takim wypadku należy:
- usunąć wszelkie wiadomości ze skrzynki nadawczej,
-
ponownie skonfigurować obsługę konta e-mail wykonując następujące czynności:
- usunięcie obsługi konta e-mail (w menu Narzędzia wybieramy opcję "Konta...", w zakładce "Poczta" wskazujemy konto e-mail a następnie wybieramy przycisk "Usuń") - nie zostaną usunięte żadne wiadomości ani wprowadzone kontakty,
- zamknięcie programu Microsoft Outlook Express,
- ponowne uruchomienie programu Microsoft Outlook Express,
- dodanie obsługi konta e-mail.
Uwaga!
Opisany powyżej problem wynika z błędu w programie Microsoft Outlook Express, a nie z konfiguracji serwera pocztowego.
Zmiana loginu (identyfikatora) skrzynki e-mail
W celu zmiany loginu (identyfikatora) skrzynki e-mail należy wyedytować ustawienia skrzynki: z menu "Narzędzia" > "Konta..." wskazujemy skrzynkę e-mail a następnie wybieramy przycisk "Właściwości". W zakładce "Serwery" w sekcji "Serwer poczty przychodzącej" dokonujemy stosownej zmiany w polu "Nazwa konta" (patrz powyższy zrzut ekranu kroku 9).
Identyfikator od 1 stycznia 2012 r. przyjmuje postać: [nazwa_skrzynki]@[domena_pocztowa]
Przykład: jan.kowalski@extranet.pl